Ofte stillede spørgsmål

Vores produkters tilstand


  • Er produkter, der sælges på refurbed “nye“?

    Nej. Vores produkter er "så gode som nye". Det betyder, at de er genbrugsprodukter men er blevet fuldstændig renoverede og nu ser ud som og virker som en ny enhed.

  • Hvad betyder "som ny" og "så god som ny"?

    Teknisk set virker vores produkter nøjagtig som nye enheder. De indeholder ingen data fra tidligere ejere og har en gyldig softwarelicens. Medmindre andet er angivet, har batteriet mindst 80 % af sin oprindelige kapacitet. Hvad angår produktets ydre, skelner vi mellem tilstandskategorierne "Fremragende", "Meget god" og "God".

    Lær mere
  • Bevarer certificeringer som IP54 eller IP67 deres gyldighed på renoverede produkter?

    Takket være vores renovationsproces bliver vores produkter fuldt fornyede og er teknisk sammenlignelige med fabriksnye enheder. Det kan imidlertid medføre, at IP54- eller IP67-certificering bortfalder, og det afspejler sig i vores garanti.

Batteri & tilbehør


  • Hvordan påvirkes batteriets levetid?

    Medmindre andet er angivet, har batterierne i vores produkter mindst 80 % af deres oprindelige effekt. Hvis et batteri er svagere end det, bliver det udskiftet. I tråd med vores mission om at reducere elektronisk affald bliver batterier med en effekt på 80 % eller derover bevaret. Eftersom et nyt batteri i gennemsnit mister 10 % af sin effekt i løbet af de første få opladningscyklusser, vil et batteri med 80 % effekt eller derover ikke påvirke enheden negativt.

  • Bruger i originale reservedele til renovering?

    Som standard bruger vores forhandlere originale reservedele fra producenten (OEM) til reparationer, men nogle gange er de ikke til rådighed for vores forhandlere, fordi producenten ikke sælger dem. For at hjælpe med at beskytte vores planet mod e-affald tillader vi vores forhandlere at benytte ikke-OEM-reservedele, der er af samme kvalitet og specifikationer som OEM, især til mobiltelefoner og tablets. Det betyder, at alle vores produkter virker som nye. Vi støtter aktivt Right to Repair-bevægelsen, som presser producenter til at gøre det lettere at reparere deres produkter og i højere grad gøre reservedele tilgængelige for forhandlere til renovation og reparation.

  • Leveres produkterne komplet med tilbehør?

    Alle vores produkter leveres med det udvalg af tilbehør, som ville følge med en ny enhed. Hvis dette ikke er tilfældet, informerer vi om det på produktsiden. Emballage, strømstik og ladekabel kan være generisk. Bemærk også, at vi af hygiejnemæssige årsager ikke vedlægger høretelefoner.

Levering, garanti & returneringer


  • Kommer produkterne i original emballage?

    Hvis den originale emballage er beskadiget eller ikke tilgængelig, kan forhandleren vælge at bruge en neutral hvid eller brun kasse samt beskyttelsesmateriale til levering af produktet.

  • Tager i betaling for levering?

    Nej. Alle leveringsomkostninger er inkluderet i prisen på produktet, så der bliver ikke lagt yderligere omkostninger til. Derudover er returneringer også gratis. Men vær opmærksom på, at forhandleren kan justere prisen, hvis produktet skal leveres til et andet land.

  • Kan jeg returnere et produkt uden at angive en årsag?

    Alle vores produkter er inklusive en 30 dages prøveperiode, som giver mulighed for returnering, uanset din grund. Omkostningerne i forbindelse med returneringen dækkes af forhandleren.

  • Hvordan fungerer forhandlerens garanti (min. 12 måneder)?

    Alle vores produkter er omfattet af en garanti på mindst 12 måneder, som træder i kraft på købsdatoen. Denne garanti dækker alle defekter, der forekommer i det angivne tidsrum. Enheden bliver repareret, udskiftet eller ‒ hvis ingen af delene er muligt ‒ får du dine penge tilbage. Eksempler på defekter: en knap går i stykker, skærmen fungerer ikke, enheden vil ikke længere lade op. Bemærk, at garantien ikke dækker defekter eller skader som følge af uagtsomhed eller som skyldes egne fejl (f.eks. at tabe telefonen).

    Lær mere
  • Hvordan fungerer returnering?

    Se siden Returnering, hvis du vil vide mere om refurbeds returpolitik.

    Lær mere
  • Hvem dækker returneringsomkostningerne i tilfælde af en garantisag?

    I tilfælde af en berettiget garantisag udsteder forhandleren en returmærkat til dig. Med denne mærkat kan du sende produktet tilbage uden omkostninger. Undlad at sende produktet tilbage uden den rigtige mærkat, da omkostningerne i så fald dækkes af afsenderen, altså dig.

Forhandlere & tilbud


  • Køber jeg produkterne direkte fra refurbed?

    Købsaftalen er mellem dig og forhandleren. Refurbed leverer platformen, som forbinder køber og forhandler.

  • Hvem sælger produkterne på refurbed?

    Kun udvalgte, erfarne og professionelle forhandlere og reparatører har tilladelse til at sælge deres varer på vores platform. Vi tillader ikke private sælgere at benytte refurbed.

  • Hvorfor skifter priserne så tit?

    Ændringer i produktpriser er udelukkende forhandlernes ansvar. Hos refurbed sammenligner og oplister vi de mest attraktive tilbud, så derfor kan det godt betale sig at kigge indenfor med jævne mellemrum.

Køb


  • Kan jeg også købe produkter i større mængder?

    Ja, du kan købe større mængder direkte fra hjemmesiden. Hvis du vil bestille mere end 10 enheder og modtage et specialtilbud, bedes du sende en detaljeret forespørgsel og hvad du behøver til b2b@refurbed.de. Men vi vil gerne understrege, at det ikke er alle enheder, der tilbydes på platformen, som er tilgængelige fra vores B2B-partnere.

  • Hvordan fakturerer I firmakøb?

    Firmakøb kan foretages som normalt via refurbed-platformen. Medmindre andet er angivet (f.eks. med anden beskatning), er moms angivet på fakturaen. Grænseoverskridende salg (f.eks. fra en tysk forhandler til en østrigsk kunde) bliver anført netto, hvis der er angivet et verificeret momsnummer.

  • Køber refurbed genbrugsenheder?

    Det gør vi ikke. Her og nu er vi kun en salgsplatform, så vi opkøber ikke selv produkter. Vores forslag: Sælg din brugte enhed på en af de andre kendte onlineplatforme, og køb derefter din renoverede enhed i vores butik.

  • Kan jeg bytte min brugte enhed til en renoveret?

    Desværre, nej. Vi tilbyder ikke nogen form for ombytning af produkter.

Sådan handler du hos refurbed

Her finder du oplysninger om betaling, levering og vores forhandlere.

Lær mere

Support & service

Vi hjælper gerne, hvis du har problemer eller feedback.

Ring til os på +4580880897, eller skriv en e-mail til service@refurbed.dk.

Cookieindstillinger

Vores produkter og vores cookies har én ting til fælles: de er begge genbrugte. Ved at genbruge cookies kan vi give dig bedre indhold, der er mere relevant for dine behov. For at gøre dette, skal vi analysere din browseradfærd gennem første- og tredjepartscookies. Selvfølgelig kun med dit samtykke. Du kan til enhver tid ændre dine cookie indstillinger. For at lære mere om privatlivspolitikken, klik her.

Cookieindstillinger